FAQ UP:Next

Aanvragen

Hoe dien ik een aanvraag in?
Je dient je aanvraag tussen 1 mei en 1 augustus in via dit formulier. Lees vooraf de criteria goed door, zodat je weet of je in aanmerking komt.

Waar moet mijn aanvraag aan voldoen?
Alle criteria waar jij en je aanvraag aan moeten voldoen vind je hier.

Wat moet er precies in mijn plan staan?
Dat hebben we omschreven in de voorwaarden voor inzending.

 I’m a non-Dutch musician and/or I don’t speak Dutch. Can I apply?
Yes, but only if you’re a professional artist registered at the Chamber of Commerce. And if you have lived in Utrecht over the past year and will continue to live in Utrecht for at least a year. Read all criteria carefully to see if you can apply. Please note that submission, criteria and further communication are in Dutch.

Ik heb een aanvraag ingediend, maar ik wil nog wat wijzigen. Kan dat?
Tot 1 augustus kunnen aanvragen ingediend en gewijzigd worden. Na deze datum worden alle inzendingen definitief. 

Mag ik meerdere aanvragen indienen?
Als soloartiest mag je één aanvraag indienen. Dien je een plan in namens een band en ben je betrokken bij meerdere bands? Mits deze bands zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel mag je namens iedere band één aanvraag indienen. 

Niet iedereen uit mijn band/gezelschap is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Komen we nu in aanmerking?
Nee, om in aanmerking te komen moeten alle leden staan ingeschreven.

Moet ik aan alle criteria voldoen om mee te kunnen doen?
Ja.

Tijdspad en verloop

Ik heb een plan ingediend. Wat nu?
Je krijgt van ons binnen een aantal werkdagen een bevestiging van ontvangst. In het najaar maakt de jury een eerste selectie. Je krijgt van ons bericht of je wel of niet tot deze selectie behoort. Als je op de shortlist staat, ontvang je meer informatie over het verdere verloop van de selectie. Rond december maken we bekend welk plan wordt gehonoreerd met € 10.000,-

Wie is de jury?
UP:Next is een initiatief van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Poppodium Ekko en 3voor12 Utrecht zijn partners in het initiatief. De jury bestaat uit een afvaardiging uit deze drie organisaties.

Wanneer wordt de winnaar bekendgemaakt?
In het najaar maakt de jury een eerste selectie. Je krijgt van ons bericht of je wel of niet tot deze selectie behoort. Als je op de shortlist staat, ontvang je meer informatie over het verdere verloop van de selectie. Rond december maken we bekend welk plan wordt gehonoreerd met € 10.000,-

Wat als mijn plan de € 10.000,- krijgt?
Allereerst: gefeliciteerd! Nadat je de prijs uitgereikt hebt gekregen krijg je een jaar lang de tijd om je ingediende project ten uitvoer te brengen. Eind 2021 verwachten we hiervan een live presentatie van 40-45 minuten. We nemen hierover uiteraard contact met je op. En tussendoor plannen we zo nu en dan een koffieafspraak om te horen hoe de zaken ervoor staan. En natuurlijk is het leuk om af en toe een update te kunnen delen!

Wat gebeurt er met de plannen die niet gehonoreerd worden?
De ingediende plannen worden maximaal 6 weken na afwijzing vernietigd.

Mijn vraag staat er niet bij!

Neem dat contact op per mail met met Roswita of Jelmer via info@up-next.nl.