Aanvullende tips en ideeën voor een succesvolle campagne!

Tip 1: Go social!

Zet uw boodschap en geefverzoek met uw persoonlijke idealQRcode zo breed mogelijk uit en deel deze via uw (actieve) socials. Denk aan een Facebook-pagina, uw website, instagram, twitter of de nieuwsbrief van uw vereniging. 

Voorbeeld: "Voor ons toneelstuk ''Romeo & Julia' hebben wij nieuwe geluidsapparatuur nodig. Helpt u ons mee? Dankzij uw donatie kunnen wij nieuwe microfoons en speakers kopen om van ons toneelstuk een groot spektakel te maken! Doneer via de onderstaande QR-code een bedrag naar keuze"


Tip 2: herhaal, herhaal, herhaal! 

Niet iedereen zal direct overgaan tot een donatie. Het kost gemiddeld 7 keer vragen voor degenen, die het dichtst bij u staan, om overgaan tot een donatie. Plaats uw berichtje dus gerust meer dan één keer. Pas dan elke keer het stukje tekst, uw motivatie om te collecteren, een beetje aan. Dan geeft u uw leden, vrienden en/of bekenden iedere keer een andere reden om toch geld te doneren. Een andere optie is om een vriendelijke reminder te sturen.

Voorbeeld: "De collecte week duurt nog maar drie dagen. Iedere cent kunnen wij goed gebruiken voor de aanschaf van educatief materiaal voor onze jeugdvereniging. Helpt u ons streefbedrag te behalen? Doneer via onderstaande QR-code een bedrag naar keuze"


Tip 3: Mijlpaal behaald? Deel het!

Heeft u bijvoorbeeld de helft van uw streefbedrag behaald? Laat weten hoe blij uw organisatie hiermee is! Hierbij is het belangrijk dat u alle mensen die al hebben gedoneerd bedankt. Iedere gever verdient een beetje speciale aandacht, ook al doet u dat met een algemeen bedankje. Want dankzij hun bijdrage bent u weer een stapje verder in het waarmaken van uw missie en doel! Uiteraard bedanken wij, mede namens u, alle giftgevers persoonlijk en digitaal middels een speciale flow!

Voorbeeld: "We zijn op de helft! De collecte gaat als een speer. We zitten al op de helft van ons streefbedrag! Helpt u ons het gehele bedrag te behalen? Doneer via onderstaande QR-code een bedrag naar keuze"


Tip 4: Laat giftgevers persoonlijk aan het woord en deel hun beweegredenen!

Goed voorbeeld doet volgen. Vraag de beweegredenen van gulle gevers en deel dit op uw (sociale) kanalen. Zo spoort u andere weer aan om te doneren! 

Voorbeeld: "Wij genieten altijd zo van de mooie muziek van de fanfare tijdens dorpsevenementen. We hebben dit door de pandemie enorm gemist. Daarom geven wij dit jaar een bijdrage van €50, zodat ze komend en volgend jaar weer muziek kunnen maken!” - Anouk en Chris uit Castricum. Wilt u ons ook weer horen spelen in het dorp? Uw bijdrage zou ons enorm helpen! Doneer via onderstaande QR-code een bedrag naar keuze."